Η συμβολή του σχολείου στη θετική κινητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών απέναντι στο βιβλίο στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας της τεχνολογίας είναι καθοριστική. Για το σκοπό αυτό, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας αναλαμβάνει πρωτοβουλία προτείνοντας μια σειρά δράσεων που έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς) να καλλιεργήσουν τη φιλαναγνωσία στα παιδιά. Συγκεκριμένα:

  • Δίνεται η δυνατότητα στα σχολεία της Μεσσηνίας να εκδώσουν κάρτα μέλους της Βιβλιοθήκης με διευρυμένα δικαιώματα δανεισμού (έως 10 τεκμήρια για συνολική διάρκεια ενός μηνός) για σχολική αξιοποίηση εντός και εκτός τάξης.
  • Προτείνεται για τη φετινή χρονιά μια σειρά παιδαγωγικών εργαστηρίων με αφετηρία την παιδική λογοτεχνία που έχουν σχεδιαστεί ειδικά και απευθύνονται σε κάθε τάξη του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα, σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό, να σχεδιαστεί ένα παιδαγωγικό πρόγραμμα ? la carte με βάση τις ανάγκες της τάξης σε συγκεκριμένη θεματική ενότητα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εντάξουν τα παιδαγωγικά μας εργαστήρια στον ετήσιο προγραμματισμό εκπαιδευτικών επισκέψεων της τάξης τους.
  ΤΙΤΛΟΣ ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΕΜΨΥΧΩΤΡΙΑ
1. «Ζωγραφική πες μου τα μυστικά σου!»: εμπνευσμένο από τα βιβλία της Marie Sellier για τη θέση της τέχνης και των μουσείων στη ζωή μας Νηπιαγωγεία Νινέτα Σωτηράκη
2. «Ο Λύκος Ζαχαρίας στη χώρα των παραμυθιών»: ένα πανόραμα των γνωστότερων παραμυθιών με οδηγό τον αγαπημένο ήρωα της Orianne Lallemand Νηπιαγωγεία Νινέτα Σωτηράκη
3. Μαθαίνουμε πως να διατηρούμε τα δόντια μας καθαρά με τη Δόνα Τερηδόνα Νηπιαγωγεία Εύη Μπεγέτη
4. «Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί»: με αφετηρία το βιβλίο της Βασιλικής Κάργα προσεγγίζουμε τη φιλαναγνωσία Α? Δημοτικού Νινέτα Σωτηράκη
5. «Πάνω σε τι και με τι;» Ανακαλύπτουμε την περιπέτεια της γραφής ανοίγοντας το «Κουτί της γραφής» της Βέμης Μπίλη Α? & Β? Δημοτικού Νινέτα Σωτηράκη
6. «Αγαπώ τον εαυτό μου, είμαι μοναδικός»: τονώνουμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών μέσα από παιχνίδια ρόλων Α? & Β? Δημοτικού Εύη Μπεγέτη
7. Μυθολογία με τα βιβλία της Σοφίας Ζαραμπούκα Γ? Δημοτικού Εύη Μπεγέτη
8. Αρχαία Ελλάδα Δ? Δημοτικού Εύη Μπεγέτη
9. «Μ΄ ένα καράβι ξεκινώ την Πόλη για να σώσω»: Συνοδεύουμε τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο από τον Μυστρά στην Κωνσταντινούπολη, περιπλανιόμαστε στους δρόμους της Βασιλεύουσας, στην Αγιά – Σοφιά, γινόμαστε μάρτυρες της Άλωσης E? & ΣΤ? Δημοτικού Γεωργία Γαρδελίνου
10. «Βάζω τις λέξεις στη σειρά, δίνω στα όνειρα φτερά»: Με αφετηρία ποιήματα για παιδιά παίζουμε με τους στίχους, μαθαίνουμε τον τρόπο γραφής ενός ποιήματος, φτιάχνουμε δικά μας ποιήματα. E? & ΣΤ? Δημοτικού Γεωργία Γαρδελίνου
11. Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι Νηπιαγωγεία/ Α? Β? Γ? Δ? Δημοτικού Ανάλογα με την τάξη. Για το χρονικό διάστημα από 3 έως 19 Δεκεμβρίου
  • Σε συνεννόηση με το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, μπορεί να διοργανωθεί ομιλία σε γονείς για τους τρόπους ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας στο οικογενειακό περιβάλλον.
  • Η ΔΚΒ Καλαμάτας επικαιροποιεί συνεχώς το υλικό της με ετήσιες αγορές ελληνικών και ξένων τίτλων παιδικής & εφηβικής λογοτεχνίας, επιστημονικών παιδικών βιβλίων, αλλά και βιβλίων διδακτικής μεθοδολογίας, παιδαγωγικής, ψυχολογίας, κλπ για εκπαιδευτικούς. Για τη φετινή χρονιά αγοράστηκαν πάνω 300 νέοι σχετικοί τίτλοι. Όλα τα τεκμήρια της Βιβλιοθήκης βρίσκονται στον ηλεκτρονικό κατάλογο https://kalamata.publiclibrary.gr/ με πληροφορίες online για διαθεσιμότητα, δυνατότητα ηλεκτρονικής κράτησης, δυνατότητα προτάσεων νέων αγορών, κλπ.

Για κάθε πληροφορία ή συνεργασία σχετικά με την προώθηση της φιλαναγνωσίας, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν με τη Βιβλιοθήκη στο 2721096818.

Κατηγορίες: Τελευταία Νεα